Friday, October 15, 2010

Alla helgons dag



Rico kom tillbaka från Europa, så kul att se honom igen! Dagarna fortsatte med plugg, träning på gymmet, mer utgångar och tjejkvällar. På Alla helgons dag åkte jag och tyska Anna upp i bergen till en kyrkogård för att se hur indianerna firar. Blev ordentligt förvånad när jag insåg att de hade fest på kyrkogården, mitt på dagen. Band spelade livemusik (med indian touch), ölen flödade och även maten och alla bakverk. Jag och Anna blev väldigt väl mottagna och fick massa bröd, kakor och öl. Alla gravarna var väl utsmyckade med blommor, färger, band och mat. De som nyligen dött hade de finast utsmyckade gravarna. Mycket intressant. Sedan åkte vi till ett tyskt par som hade byggt ett otroligt vackert hur i bergen. Åt och satt och pratade, tyvärr är ju inte min tyska särskilt stark längre men trevligt var det!
Jag och Rico bestämde oss för att åka på en liten bilsemester till Cochabamba. Med oss i bilen hade vi också Mehmet från Turkiet. Jag kände mig som i tv serien ”Det nya landet” när jag, en turk och en bolivian svischade genom Bolivias karga landskap. När vi väl närmade oss Cochabamba blev landskapet äntligen lite grönare och det blev varmt, riktigt varmt, härligt! Checkade in på hotellet och bytte snabbt om innan vi begav oss ut i Cochabambas nattliv. Åt först på ett turkiskt hak innan vi fortsatte till nattklubben Mandarina, riktigt trevligt ställe. Sedan hade vi några lugna dagar i staden. Sol och bad i hotellpoolen, massa god mat och glass. Besökte även världens högsta (och största?) Jesusstaty. Större än den i Rio de Janeiro och definitivt mindre folk. Vi var typ ensamma uppe på berget med ett antal tusen kilo kilo Jesusstaty. Härliga dagar och fina minnen från Cochabamba!

No comments:

Post a Comment