Wednesday, April 20, 2011

Träning!!!

Tiden rullar på här i La Paz o insåg häromdagen att jag nog bör ta tag i träningen igen. Började lite fint me en morgonpromenad i staden. Tyvärr är inte staden anpassad för promenader eller jogging vilket jag verkligen kan sakna här, men jag gjorde iaf ett försök. Passerade San Pedrofängelset (från boken el Choco) o insåg att något var lite fel. Varför? Jo, fångarna hade klättrat upp på taket o tänt små brasor (!?) o satt o skrek o slog me påkar. Jaja, fortsatte min tur men när jag passerade fängelset på tillbakavägen var d ännu mer action. Området var avspärrat, poliserna sköt tårgas hejvilt o fångarna försökte tydligenta sej ut. Vänligt men bestämt avvisade poliserna mej från platsen o hostandes o snörvlandes gick jag hem. Idag var vi några stycken ute o joggade istället, mer lugnt men jäklans vad jobbigt, trots att d var nedförsbacke hela vägen, kanske inte i toppform men höjden gör verkligen skillnad. Helgen är annars väldigt lugn (köpte faktiskt ett våffeljärn i gjorde våfflor i går). En kompis mamma dog igår så vi var på begravning idag (o även mässa igår). Här begravs personerna efter max två dagar. Nu filmtajm, popcorn, färska jordgubbar o glass, yeeeey!!!!

No comments:

Post a Comment