Wednesday, October 5, 2011

Cafe del Mundo

Har nu haft öppet mitt cafe ca en månad och måste säga att det är fantastiskt kul även om det är lite slitsamt. Det är jag och två bolivianska killar som jobbar i det lilla fiket med 12 stolar. Även om vi kan ha lite kommunikationsproblem ibland så funkar det bra! Det svåraste är nog ändå att försöka kombinera våra olika arbetssätt. Jag känner själv att jag jobbar snabbt och effektivt, även om det inte alltid blir så snyggt. Killarna jobbar varken snabbt eller effektivt men det blir snyggt. Ja, jag vet inte vad som är bäst, men jag kan bli galen när det tar för lång tid och vi kan ha våra diskussioner (bra spanskträning), men vi kan också ha rätt kul ihop, åt varandra och åt galna turister som kommer in . Det svåra med att jobba med turister, som är den absolut största kundkretsen, är att man aldrig får någon rutin på något. Vissa dagar kan vara superstressiga, andra väldigt lugna. En del mornar kan det välla in folk medans andra mornar är lugna. Men det är kul, ingen dag är den andra lik och varje dag träffar man massa nya människor. Vi har öppet sex dagar i veckan. Måndag till lördag, cirka 8am till 5pm (öppningen är beroende på om killarna är i tid, stängningen är beroende på hur mycket folk vi har vid stängningstid).

No comments:

Post a Comment