Wednesday, November 21, 2012

Inräknade :)

Ja, idag är det då den stora befolkningsräknedagen. Jag har aldrig skådat La Paz så tyst och fridfullt, endast fågelkvitter ute, märkligt. Dock hade det ju varit helt fantastiskt om man hade fått gå ut en liten stund. Jag ställde mig på gatan och tog lite kort men en polisbil slidade in på 2 sekunder och undrade vad fasen jag gjorde ute mitt i utegångsförbudet (2 meter från dörren). Det var bara att gå in igen. Och faktiskt riktigt skönt med en dag då man har tvingats var inne utan att göra något. Lagat mat, pluggat, fikat, skypat, tittat på tv o nu blir det filmkväll. Har även haft baguette- och muffinsförsäljning i hotellet till hungriga och uttråkade turister. Men det har varit en bra dag, mysig på något vis. Utegångsförbudet gäller till midnatt, imorgon ska allt vara som vanligt.

No comments:

Post a Comment