Wednesday, October 22, 2014

Förskola i Bolivia!

Det gick bra att lämna Amaya på förskolan idag också. Lättnad. Första dagen var jag med hela tiden på och vet ej om det var så lyckat. Amaya var ledsen och ville bara vara med mig och jag satt mest och smålipa hela tiden. Skönt att alla som jobbar där är så bra, både med Amaya och mig (haha), så trots massa tårar kändes det ändå som ett bra ställe! Här väljer man förresten vilken förskola man vill ha och det finns massa olika alternativ. Så länge det inte är fullt är det bara att kliva in. Men självklart är det ju också en kostnadsfråga.

Det är en himla välkomnande stämning på förskolan vilket är så skönt. Trots massa olika barngrupper tilltalar alltid fröknarna Amaya med namn, även om de inte har henne i sin grupp. Mycket engelska och utländska föräldrar och både jag och Rico hör träffat föräldrar vi både känner och känner igen.

Idag efter lämning åkte jag och Rico och åt en lång frukost och gick lite i affärer. Hela tiden fick vi skickat till oss små filmklipp på Amaya från förskolan. När vi åkte och hämtade Amaya sov hon, vilket också kändes skönt. Att hon kunde komma till ro där. Då hon sov längst av alla barnen fick vi tillslut väcka henne och sedan hem.

Cafehäng hela eftermiddagen och ikväll åkte vi och köpte nybakt bröd och massa goda pålägg. En chailatte på det och sen var kvällen slut.

No comments:

Post a Comment