Monday, December 1, 2014

Födelsedag i La Paz

Iskallt. Spöregn och hagel hela dagen vilket var längesen sist här i La Paz. Men lite mysigt! Jag o Rico vaknade upp på fina hotellrummet imorse och åt en lång hotellfrukost innan vi åkte hem. Förutom en finfin lunch ute på stan som Ricos föräldrar bjöd på har vi bara varit hemma. Massa tända ljus, fika och lek med Amaya som äntligen är piggare.

Nu sover Amaya, Ricardo jobbar och jag sitter med en varm te och läser alla fantastiskt fina fbkommentarer. Inser hur otroligt mycket mer varje ord och hälsning betyder när man befinner sig så långt ifrån så många som man skulle vilja vara så mycker närmare. Att så många så långt bort tänker på en. Det känns extra fint.

Något annat som kändes väldigt fint att få, var förutom en stor blombukett från cafegänget, en hemmavirkad halsduk. En av tjejerna i cafeet kom lite blygt med en fint inslagen present. En halsduk som hon hade virkat med kommentaren att jag alltid använder halsdukar, så hon tänkte att det kunde passa. Jag tror nog inte hon förstod hur mycket jag uppskattade den presenten. Vetskapen att någon, som har så lite pengar att vi inte ens kan förstå, går till marknaden, köper garn och sitter hemma i timmar och virkar för att kunna ge bort en födelsedagspresent. Det kändes otroligt fint.

En bra födelsedag helt enkelt och härligt att december är här!

No comments:

Post a Comment