Tuesday, December 6, 2011

Tjejkväll o grillfest

Ont i magen hela fredagen o super trött. På kvällen åkte jag iaf till Cafe Alexander för lite tjejkväll. Jag, Liz, Mariana o Ale slog oss ner i soffhörnan o satt o tjöta i flera timmar. Drack smoothies, färskpressade juicer och åt gott. Fredagsmys! Lördag morgon satt jag o Ariel (kocken i caféet) o diskuterade min grillmeny inför kvällen. Skrev ihop den lite snabbt och han gick o handlade och fixade allt. Kom även upp och grillade på kvällen. Smidigt! Grillad oxfilé, ryggbiff, grillad majs och chorizo, sallader, potatis i ugn, potatissallad, vatten melon och ananas. Riktigt gott! Whiskey, öl, vin och rom. Sedan drog vi vidare till det nyöppnade Dubliners i Zona Sur. Dock kände jag mig fortfarande sliten efter min lilla magsjuka så vi åkte hem tidigt, skönt! Söndagen blev en vilodag! Som ofta lunch med Rics föräldrar. Åkte till en traditionell restaurang i Irpavi. Mycket mat o gott och även traditionella dansuppvisningar, trevligt! Sedan var den helgen slut!

No comments:

Post a Comment