Sunday, June 3, 2012

Nationaldagsfirande o möhippa!

Åkte på tidigt nationaldagsfirande här i La Paz som svenska och danska ambassaden ordnat. Vädigt trevlig trädgårdfest med nationalsångssjungande, rosévin, köttbullar, sill, färskpotatis och färsk lax. Många turer till migrationsverket här i La Paz. Håller på att fixa mitt 2-års visa och tack o lov får jag mycket god hjälp av en vän, men det stället är nog La Paz tråkigaste platsar. Somnar bara genom att kliva in genom dörren, pust! Som vanligt blev inte allt klart men har iaf fått tillbaka mitt pass så jag kan flyga till Sverige imorgon! Bra att man alltid är ute i så god tid! I fredags var det dags för boliviansk möhippa. Här är det inte lika hemligt som i Sverige. Det var firande för både mig och Estefenie som också ska gifta sig. Alejandras lägenhet var ordentligt pimpad för möhippa och det var massa med roliga lekar o drinkar. Tjejerna hade sedan hyrt en buss så festen fortsatte med mer lekar o fest i bussen. Vi avslutade kvällen på nattklubben Soundbar där vi festade till tidig morgon! Fantastiskt kul kväll!

No comments:

Post a Comment