Sunday, December 30, 2012

Smugglingsförsök...

Startade resan mot Chile tidigt igår. Gränsen var trög och som ofta oförskämda tulltjänstemän, o än en gång blir rasismen i Sydamerika tydlig då många från de rikare sydamerikanska länderna anser sig som bättre, tråkigt! Resan var iallafall jättemysig med fina vyer och god mat. Dock tog en tulltjänsteman mina 3 bananer (när jag frivillligt slängde dem innan gränsövergången)och hotade att sända Rico till domstolen för att ev försöka smuggla in 3 bananer i Chile, samtidigt som tullgubben skulle skriva smugglingsrapport slaskade han i sej mina bananer, dåre! Men underbart att vara vid havet. Varit på stranden hela dagen, ätit nygrillad fisk o ikväll blev det grillning. Synd bara att jag glömde smörja in höger arm, vänster handled och mina fötter, svider fint men underbart med semester!

No comments:

Post a Comment