Tuesday, January 15, 2013

Körkortsfix

Idag skulle jag fixa de slutliga pappren för mitt bolivianska körkort. Har dragit mig för att gå till transportministeriet flera veckor men nu var det liksom tvunget. Skyfall ute och hundratals människor som luktar svett, mat och våt hund trängs och köar i ett litet rum, i timmar, för att skriva under några papper. De här platserna är hemska o varje gång man är klar med en kö så har man missat ett papper och måste i väg o leta o kopiera o sen börja om i kön o ingen säger någonsin exakt vilka papper som gäller. Tack och lov hade jag iallafall lyckats få med mina glasögon för helt plötsligt skulle en synundersökning göras. Dock blev jag beordrad att icke köra bil utan brickor. Nästa vecka ska körkortet förhoppningsvis vara klart! Morgonen började dock med firandet av en av kockarna i köket och salteñasfrukost (boliviansk pirog). Var även hemma hos Mikaela en sväng idag och drack kaffe o rotade runt i henne garderob efter snygga schalar och annat. Jag o Rico kom precis tillbaka efter en kort promenad till affären och nu blir det saft och sockerkaka.

3 comments:

  1. Hej Elin!

    Nu har jag läst igenom hela din blogg. Fick mycket bra tips och framförallt inspiration. Jag är adopterad från bolivia och skall besöka min hemstad La Paz nu i februari. Vad roligt att det finns ett "svenskt" cefe på sagarnaga, kommer definitivt titta in och pröva några av era delikatesser :D bra tips på cafesidan också.

    Med vänliga hälsningar / Teresa

    ReplyDelete
  2. Hej Teresa! Vad kul! Kom jättegärna in o hälsa på o även om du vill ha tips o ideer när du är här. Ses snart! /Elin

    ReplyDelete
  3. Hej igen!

    Eftersom jag bor på hostel naira som ligger nära är det en självklarhet att titta in!
    Ska bli jättekul att se cafet på riktigt :)

    Mvh / teresa

    ReplyDelete