Saturday, August 3, 2013

Intervjuer

Intervjuveckor. Behöver en diskare och har letat snart tre veckor men så himla svårt! Har gjort sjukt mycket intervjuer men ingen länns bra. Olika åldrar på jobbsökarna och alla med sina specialgrejjer. Någon vill inte jobba hårt, en annan ta med sin bebis, en tredje vill ha bonus innan han ens börjat, en 30 årig försynt kille har med sin morsa som försöker ställa krav. En annan är inte intresserad om jag inte betalar hans bussbiljetter till och från jobbet och någon vill bara jobba lite då och då och absolut inte helger! En extremt välklädd (divig) kille kom in igår och frågade om jobbet. Jag förklarade och han satt tyst en stund. "Señorita jag hör av mig imorgon eftermiddag om jag är intresserad av jobbet". Då rann bägaren över för mig. " Nej du, väste jag. Det är jag som hör av mig till dig,  OM jag skulle vara intresserad". Idag har jag medvetet låtit bli att svara i telefonen på alla okända nummer. Tar en liten helgpaus och hoppas på att hitta en grym kökshjälp nästa vecka!

No comments:

Post a Comment