Sunday, October 27, 2013

Boliviansk?

Idag kände jag mig extremt boliviansk. Vi hade lovat bort oss på fyra olika grejer idag och glatt tackat jag. Min svenska sida sa att det var alldeles för mycket men jag tyckte ändå det var värt ett försök. Först skulle vi på pizzalunch t Michaela o Sebastian kl 12. Vi var ute i god tid, skulle bara gå ner snabbt till cafeet, blev kvar där i nästan 3 timmar. Ringer Michaela halv ett o säger att vi ej hinner komma. Till födelsedagskalas klockan ett burnade vi in två timmar försenade. Hela släkten satt och väntade på oss så de äntligen kunde börja äta, men trots det kände jag mej väldigt lugn, helt utan dåligt samvete och ingen var heller sur att vi var sena, bara glada att vi var där. Ett mysigt ställe vi var på förresten. Ett hus uppe i bergen med stor trädgård med fotbollsplan, egen tennisplan, stor grillplats. Fint men långt ifrån stan. Sist att anlända var vi tvugna att först dra vidare till nästa födelsedagskalas. Hade glömt att köpa paket o burnar in på barnkalaset 2 1/2 timmar föresnade. Åt massa kakor och tårta innan vi drog hem. Hade en fika ikväll också men den totalskippades. Nu ligger vi i soffan o äter pizza o kollar på tv och även min bolivianska man konstaterar att vi måste säga nej ibland.

No comments:

Post a Comment