Monday, January 27, 2014

Barnmat i Bolivia

Vilken lyx det är i Sverige att det finns så mycket bra färdig barnmat. Här finns några få sorter, alla väl fyllda med socker, så man får helt enkelt laga sin egen mat. Jag har fått en lång lista av vår barnläkare med grönsaker och annat som Amaya kan äta. Många produkter har jag aldrig hört talas om och jag har absolut ingen aning om hur de tillagas. Jag håller mig mest till potatis och kött men det blir halvgott och det tar tid. Idag fick jag dock till en ok kycklinggryta med sötpotatis. Amaya tyckte den var halvgod. Nytt försök imorgon. Men vi saknar allt lilla laxgrytan, 30 sekunder i micron och klart. Dock finns Ellas kitchen (dyrt) som en snabb back up när alla gröna och gula hemmagjorda pureer går åt skogen.

Lilla laxgrytan på ett fik i Sverige

2 comments:

  1. Hej Elin! Jag vet inte om du kommer ihåg mig, men jag levererade blommor till din man när jag och min sambo var i La Paz. Jag skulle gärna komma i kontakt med dig :) Du kan väl skicka ett hej till min mail asblom_fanny@hotmail.com. Med vänlig hälsning,
    Fanny

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Fanny! Kul att höra av dig! Har skickat ett med till din mail , hoppas d kommit fram :).

      Delete