Sunday, January 26, 2014

Min telefonbok

Min telefonbok i mobilen har kommit att bli något väldigt viktigt och symboliskt för mig. När jag kom hit hade jag nästan bara Rs nummer, hans föräldrars och en handfull fler. Men sakta har telefonboken utvidgats med nya vänner, kontakter och intressanta möten från mina år här i Bolivia. Samtidigt har telefonboken blivit ett viktigt medel för min självständighet här i landet. Att inte alltid behöva fråga andra så fort jag behöver ha tag i någon eller något utan att fixa snickare, beställa läkartid, boka bord på restauranger, ordna möten med kaffeproducenter eller olika leverantörer själv har känts så himla skönt och viktigt. Mer som om jag är en del av allt. Men så kom dagen då jag råkade radera hela telefonlistan. Skiiiiit! Trodde jag sparat alla nummer när jag startade om telen. Synd. Jäkligt synd. Nu är jag lite på noll igen. Så himla många förlorade kontakter. Men jäklar vad jag ska leta o min lilla telefonbok ska bli bättre än någonsin...tids nog...snyft...


 

No comments:

Post a Comment