Thursday, April 4, 2013

Amaya är här!

Idag föddes vår älskade Amaya! Då hon aldrig vände på sig hade vi planerat kejsarsnitt den 6 april. Kändes lite märkligt men samtidigt smidigt! Men tidigt på morgonen den 4 april fick jag värkar och vi åkte in. Mest för en check tänkte jag men slängde ändå ner lite prylar i den så kallade bb väskan. Vi kom in 8.30 och jag blev inkallad i ett rum där jag ombads göra mig klar för operationen. Då, för första gången under nästan hela graviditeten blev jag grymt stressad. Kände mig så otroligt oförberedd. Jobbade till dagen innan och hade tänkt ha två dagar att ta det lugnt och förbereda mig (vad det nu egentligen betyder att förbereda sig), men icke! Helt snurrig in i operationssalen där de lugna läkarna försökte prata lite lugnande med mig men spanskan var typ försvunnen och jag kom inte ihåg något de frågade mig. Hur länge jag hade bott i La Paz? Ingen aning! Var jag bodde? Hmm; kom inte riktigt ihåg det heller. Men operationen gick bra, Amaya kom ut 9.45, frisk och kry, 50 cm och 3240 g (vilket är stort här i Bolivia) och Ricardo var med mig hela tiden! Grym smärta efteråt och omtumlande på alla möjliga sätt men en helt fantastisk att äntligen ha vår lilla underbara Amaya hos oss!

No comments:

Post a Comment