Tuesday, April 2, 2013

Påsken som försvann

Det var ju tydligen påsk i helgen vilket jag faktiskt glömde av. Skärtorsdagen o
långfredagen uppmärksammas ordentligt här i Bolivia men annandag påsk finns inte och påskafton och påskdagen glömdes helt enkelt av.

På söndagen (påskdagen) var Rosa bussarna här. En del kända ansikten vilket var kul. Vi ordnade en boliviansk afton med dans, musik o  mat vilket var uppskattat. Den här veckan försöker jag ta det lugnt och mest göra ingenting. Imorse fikade jag me Sol o Michaela och efter Ricos pappas födelsedagslunch låg jag och kollade på Snabba Cash. Otroligt skön dag.

Ricos bror har kommit på besök från Usa idag och vi skulle iväg en sväng till Mongos, men skönt att bara vara hemma och det känns inte helt klockrent att gå ut även om jag egentligen skulle orka. Istället tv, internet och hemmagjorda piråger.

No comments:

Post a Comment