Wednesday, April 10, 2013

BB i Bolivia

Det är ju egentligen inte riktigt bb, utan det är ju vanliga kliniker, privata eller offentliga. De offentliga kostar vanligtvis inget men kvalitén och servicen kan variera. På de privata sjukhusen jobbar ofta välutbildade läkare och det är ofta en riktigt bra service. Vi var på en privat klinik och gynekologen som jag haft under hela min graviditet gjorde också kejsarsnittet. Det kändes bra eftersom vi kände varandra, vi hade pratat innan om vad som skulle hända och jag litade verkligen på honom. Jag, Rico och Amaya hade eget rum där barnläkare och andra läkare som kollade mig ständigt var på besök. Vid skiftbyte var läkare och sköterskor alltid inne och presenterade sig och barnsköterskorna var grymt duktiga. Maten var också riktigt god (trots att det var svårt att äta), och en dam var alltid inne och frågade om det var något jag inte tyckte om så de kunde laga något annat! Men som sagt ett snitt och tre nätter på privat sjukhus är inte gratis. Runt 3000 dollar kostar ett sådant kalas, dock finns försäkringar som täcker det mesta och jämfört med många andra länder i världen är det fortfarande billigt!

No comments:

Post a Comment