Tuesday, June 18, 2013

Kaffe hela dan!!!

Idag hade jag en ny baristalektion. Hade inte hunnit äta frukost så slängde snabbt i mig en liten empanada (piråg) på väg till stället. När vi hade börjar provsmaka och tillreda några espressos frågade baristakillen om jag hade ätit lunch. Skit tänkte jag, vill han att vi ska gå ut och äta lunch ihop. Ja, jag åt en rejäl megafrukost precis innan jag kom hit så jag behöver inte någon lunch sa jag. Bra sa han, för på tom mage kan man lätt bli snurrig och må dåligt av allt kaffe. Jaha! 30 espressos senare (absolut inte lika många druckna) kände jag ändå att det var dags att avsluta dagens lektion. Jäklans vilket meck att få till en grym espresso, det trodde ju inte jag som bad barristan lära mig alla olika kaffedrinkar direkt. Men efter extremt många dåliga koppar avslutade jag iaf med två grymma cappuccinos, och en bränd högerhand!

Väl hemma väntade jag på espressomaskinsinstallations killarna, som aldrig kom, så när en ny barista kom för en ny kurs nu ikväll så skulle vi ha kursen utan både maskin och kaffe. Blev en kort halvseriös variant men hoppas att vi kan börja använda maskinen imorgon eller torsdag!

No comments:

Post a Comment