Sunday, June 16, 2013

Kyligt läge

Ok nu är inte jag så tuff längre för nu är det iskaaaallt här i La Paz. Det regnar hela dagarna, vilket det typ aldrig gör i juni och regn plus höghöjdskyla gör staden ruggig och många väljer att stanna hemma. Trots att det är lika iskallt inne i husen. Annars tycker jag vintermånaderna här, jumi, juli och augusti vanligtvis kan vara riktigt fina månader. Kallt men soligt och klarblå himmel!

Jag och Amaya åkte ner till söder idag, efter en vecka fylld av pappersfix och visumansökningar (för Rico o Amaya). Vi mötte upp Michaela på vårt nya stammishak Cafe Italia. När jag parkerade bilen stod en servitör redan ute för att hjälpa mig med barnvagnen.En annan tände brasan i fiket där vi brukar sitta och en tredje frågade om vi ville ha det vanliga. Idag hade de tom sockrat kaffet som jag brukar göra när de serverade det. Bra, det gillar vi! Åkte hem t Michaela och åt lunch och lånade barnkläder, sedan hem och jobbade.

Nu har vi dragit in tre element i sovrummet som går på max. Hoppas att det snart blir lite varmare....

No comments:

Post a Comment