Thursday, June 20, 2013

Mer kaffe!

Igår kom äntligen seglurkarna och instalerade espressomaskinen. De hade världens sämsta genomgång av maskinen o så drog dom. Jag svor högt över deras slöhet, då säger en dansk tjej som sitter i kafeet och fikar: "jag är barista, jag hjälper dej". Tur säger jag. Hade kunnat stå med henne hela dagen och lära mig massa bra grejjer men vi båda var tvugna att dra vidare!

På kvällen kom Michan och Sol hit för ost och vinkväll. Jag hade gjort paj och Michaela riktig kladdkaka! Mysigt var det!

Vi tog en fika med M imorse och planerade midsommar! Sedan åkte jag och Amaya runt och letade prylar till kafeet och köpte midsommarmat.

Hem och hade ett snabbmöte (som jag glömt av), sedan softa jag och Amaya hela eftermiddagen. Skönt! Ikväll var baristakillen i kafeet och började kaffeutbildningen med min personal. Kul! Alla var helt skakiga efter alla espressos men det är väldigt intressant och svåååårt! Nu läggdags!

No comments:

Post a Comment