Sunday, February 3, 2013

Bröllop o marknad

Blir ju så galet trött på alla tidssabotörer här i landet men inser ve o fasa att jag börjar bli en av dom. Vi skulle på bröllop igår o jag åkte o fixa håret, lite sen var jag men de lovade att d bara skulle ta en timma. Tre timmar senare, klockan sju samtidigt som bröllopet börjar går jag filbunkslugn ur salongen. Då ska jag bara hem o duscha, fixa i ordning mej o äta. Vi är en och en halv timma sena, anländer precis när brudparet säger "ja", för dom är ju såklart också försenade, sedan blir d mat o dans hela kvällen o natten (för dom som orkade stanna så länge). En kul del av Ricos kusiner var där så det var extra kul!

En behövlig sovmorgon imorse, sedan drog jag o Rico på den enorma miniatyr o hantverksmässan Alasitas. Mycket mat, människor o märkliga saker men också en heldel fint. Även om det mesta av hantverket kommer från Bolivia är det nästan omöjligt att hitta det mesta som inte är gjort här i La Paz just i La Paz. Så vill man ha hantverk från tex Cochabamba, Amazonas eller Santa Cruz ska man passa på nu i dagarna. Vi drog sedan o åt en sen men god hamburgelunch på Factory i söder, storhandling ( trodde jag hittade typ bobs apelsinsaft i affären idag men som ofta en besvikelse). Nu har vi precis avslutat en storstädning o nu blir der Criminsl minds.

No comments:

Post a Comment