Sunday, July 21, 2013

Att laga mat med vänner!

En solig lördag efter en regnig natt. Bergen runt La Paz var helt snötäckta och när Rico åkte upp till flygplatsen i El Alto tidigt på morgonen låg det ett tjockt lager snö i staden.

Lördagen spendrades med Sol och Michaela. Ett spontanbesök på en konst och återvinningsmässa med massa intressanta möten lyfte eftermiddagen!

Vi var bortbjudna på kvällen och matlagning stod på schemat. Jag tycker att det är olidligt att laga mat med andra (trots eller kanske pga alla Rosa bussresor) och med det här gänget likaså. Uppdelningen är total, killarna sitter i soffan o dricker whiskey och tjejerna står i köket och dricker vin och lagar mat. I går spenderade jag  dock mer tid på killsidan för det tar så otroligt lång tid med maten och jag blir mest trött och irriterad. Över 3 timmar för en pasta bolognese som jag inte ens hann äta för vi skulle till flygplatsen och hämta Ricos bror. Så det fick bli en subwaymscka och återigen säger jag högt till mig själv, ät alltid ett ordentligt mål mat innan du åker på middag till vänner!

En sväng på lördagsmarknaden

No comments:

Post a Comment