Sunday, July 14, 2013

Baksöndag!

Ricos mamma har varit på sin gård, som ligger typ 3 timmar från Sucre, i nästan 6 veckor. Men nu är hon tillbaka i La Paz och tar mer än gärna hand om Amaya lite då och då. Eller helst hela dagarna men en stund då och då är lagom och underlättar otroligt för mig. Jag kan göra massa ärenden och framförallt jobba lite. Så himla kul att vara cafeet lite mer! Idag hade jag dock en anställd som inte dök upp pga fylla, trött jag blir, så jag jobbade lite extra till förstärkning dök upp. Lunch med Rico o Amaya på vårt nya stammishak i söder och ikväll har jag testat lite nya recept till cafeet. Eller rättare sagt, gänget där nere har gjort smeten och jag har satt in kakorna i ugnen. Bla cheese cake o chocolate chipmuffins. Goda men fula.Tror jag tog ut dom för tidigt men det är svårt med höghöjdsbakning, typ allt blir kruttorrt om sakerna är bara lite för länge i ugnen.

No comments:

Post a Comment