Thursday, May 9, 2013

Demostrationer

I förmiddags lämnade vi Amaya hos farmor för att uträtta ärenden på stan. Demostrationer överallt, smällare, beväpnade poliser, dynamit och avspärrrningar. Dock ingen trafik. Jag och Rico strosade runt hand i hand, åt lunch, drack kaffe o det kändes så lyxigt att bara vara vi två  Töntigt, jag vet!

Var på banken och sedan till posten för att hämta ut ett paket med svenskt godis. Så jäkla godissugen! Damen i luckan öppnade paket och höll upp zoo, djungelvrål och choklad. Dreglandes stod jag snällt och väntade. Damen (kärringen) la ner allt i lådan och sa: detta måste skickas på analys! What?! Kan ta upp till några veckor! Jag satte mig och sura på en bänk och svor tillsammans med en gammal dam som heller inte fick ut sitt paket. Nya regler med Moralesregeringen. Så krångligt som möjligt och det bästa om man samtidigt kan suga ur så mycket pengar som möjligt. Rico tog alla instruktioner när jag satt o sura och godisprocessen fortsätter nästa vecka!

Lugn eftermiddag och kväll. Marco kom oväntat på besök ikväll. Eftersom stora delar av landet är avspärrat pga demostrationer hade han varit ute och åkt på små stigar i över ett dygn från Potosi till La Paz för att kunna flyga till Sverige imorgon. Ibland är det bra rörigt.

No comments:

Post a Comment