Saturday, May 11, 2013

Mötet med C

Vi var på bbq hos två kompisar i eftermiddags, C och A. Himlans trevligt o god mat. Paret som vi var hos har varit gifta i typ 5 år. Hon, C, blev gravid och giftemål var oundvikligt. De båda är extremt olika. Han, cool, trendig innekille. Hon  blyg och känns ofta lite malplacerad. Jag hade träffat dem många gånger på fester utan att riktigt prata med henne då hon ofta såg sur och besvärad ut. Ingen av de andra tjejerna pratade heller mycket med henne eftersom hon var "svår". En utekväll för länge sedan var A och C med oss. A minglade som vanligt runt o pratade med alla på utestället medan C stod lite för sig själv och letade efter A med blicken. Jag tyckte synd om henne och frågade om hon ville ha en drink. Icke, hon brukade inte dricka. Jag stod o babblade en stund med henne på fyllekass spanska, sedan ville hon plötsligt ha en drink o en till o en till... och jag var inte sämre jag. vi båda blev kastrullfulla o hade en helkul kväll ihop. Sedan dess har vi varit kompisar och hon är verkligen en superhärlig tjej när man känner henne. Kul!

Sedan åkte vi vidare till en annan bbq hos två kompisar som flyttat till ny lägenhet. Stannade bara en kort stund för kvällarna börjar bli riktigt kalla här i La Paz och vi ville åka hem med Amaya, skönt!

Ursöt Mexxklänning kom igår på posten från morbror!

No comments:

Post a Comment