Thursday, May 30, 2013

Helgdag i solen!

Idag hade vi helgdag här i Bolivia. Som så ofta visste ingen riktigt varför. Jesus drog till himlen sa någon. Konstigt sa jag, i Sverige drog han till himlen en helt annan dag, jaja. Tydligen skulle man äta nyttigt också. Jag åt en fruktsallad till frukost, bra!

Eftersom det är dåligt med trevliga grönområden här i staden, så har jag och Rico köpt ett inträde på en av tennisklubbarna i staden. Grönt o fint, gym, restaurang, tennis, pooler, hästar mm. Ett fint ställe och idag drog vi dit för första gången som medlemmar. Åt god lunch och strosade runt. Jag slog Rico i en ny bordtennismatch och sen åkte vi till söder för glass. Jag körde. Inte helt lätt men d funkar bättre! Ikväll gjorde jag pizza på färdig köpdeg. Vilket skämt. Degen smulade sönder totalt och resultatet blev en pizzagegga, äckligt! Fasen vad jag saknade de där svenska degarna som smäller ut ur en alminium burk.

Michaela har kommit tillbaka från sin Sverigetripp, kul. Hon, Sol och jag träffades igår på ett nytt cafe som ev kan bli ett nytt stammisställe. Kul att vi är samlade igen :).

No comments:

Post a Comment