Thursday, February 27, 2014

Dagens tips!

Jag och Amaya står i hotellreceptionen och väntar på Rico för att åka ut och handla lite grejer. Amaya är otålig och jag pratar till henne på svenska. De båda receptionisterna tittar på oss och konstaterar att Amaya kommer lära sig minst två språk. Det är bra tycker de båda männen. Dock kan det ju ta lite längre tid innan barn börjar prata när flera språk är inblandade. Ingen fara säger en av männen, blandar du lite rödvin i nappflaskan kommer de igång och pratar snabbare (!?). "Du måste ju fått en hel del vin i din nappflaska", säger jag och flinar medan jag fortfarande tror att han skämtar. Ja det klart att jag fick säger mannen allvarligt, men du får ju bara hälla i lite vin åt gången förstår du väl! Jaha. Tack för tipset.

No comments:

Post a Comment