Saturday, February 8, 2014

En ny babyshower och en arg snickare

Jag och Amaya var på en ny baby shower igår. Tillsammans med en tjej till, M, var vi de enda "vännerna" till den gravida, i ett hav av fastrar, mostrar, kusiner och annan släkt. En typisk boliviansk fest, full med bakverk och alldeles för söta kakor. Även massa lekar. Jag och M vann överlägset första rundan av ord och språkfrågor sedan kände vi att vi fick ge tjocka släkten en chans så vi ägnade oss åt att prata, prova märkliga kakor och dricka saft resten av kvällen.

Mitt i kalaset ringde "argasnickarn" som stod utanför cafeet och väntade med massa bord jag beställt. Han lät lite arg eftersom jag inte var där. Visst hade vi kommit överens om lördag kväll men aldrig i världshistorien har han varit i tid, förutom igår. Snickarn fick en hel dos med beröm för sin punktualitet och jag fick mina bord. Alla nöjda!

No comments:

Post a Comment